Mat

Åt middag för en liten stund sen, idag blev det vitlökspaj. En lite annorlunda variant på ost och skinpaj, men mycket godare! Iallafall enligt min smak. Här har ni receptet om ni vill prova:

Vanlig pajdeg
2 dl matlagningsgrädde
2 ägg
1 paket vitlöksost (färskost)
Salt och peppar
500 g skinka
Riven ost


Tryck ut pajdegen i formen, blanda ihop och vispa matlagningsgrädde,ägg,vitlöksost,smaka av med salt och peppar.
Hacka skinkan i tärningar och lägg i formen, häll över fyllningen och till sist riven ost.
In i mitten på ugnen 225 grader i ca 30-35 min


Nu har Patrik precis stuckit till jobbet och jag har hyrt en film som jag ska kika på ikväll.






Kommentarer
Postat av: Alva

Vad ska du se?

2011-02-11 @ 19:30:06
URL: http://kyokobaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0