Helgen

Helgen har svischat förbi fort som vanligt. I fredags var vi på begravning. Efter det så var jag bara ensam hemma Patrik var och spela poker, men kom dock hem ganska tidigt, runt 21.30. Innan dess hade jag hunnit baka en kaka som vi skulle ha till efterrätt till på lördagen när min bror och hans tjej skulle komma på middag. Jag fick nämligen "Halv åtta hos mig" -kokboken av honom i julklapp och han har tjatat sen dess om när dom skulle få komma på 3 rätters ;) ..
Men lördagen började med att jag åkte in en sväng till stan med mamma, ville mest in för att kolla på bokrean, det blev 3 böcker med hem. Sen blev det lite kläder också.
Kom hem runt halv 4 och då var det bara att börja med maten direkt. Skulle ha en soppa till förrätt, som jag kokade upp och sen skulle mixa. Var bara det att mixen funkade inte som den skulle så locket hoppade av, vilket ledde till att jag fick kokhet vätska över handen då jag hade den på locket.
Som ni förstår kunde inte jag använda handen sen på hela kvällen. Blev älsklingen som fick ställa upp och göra nästan allt av resten av maten som stod kvar att göra. Tack älskling!
Annars blev kvällen väldigt trevlig, och vi körde lite kinect dance central också. :)
Idag hade vi tänkt åka och gymma men med tanke på hur min hand såg ut idag, helt röd men världens största blåsor så skippade vi det. Blev en promenad runt Gimo istället. Och så hälsade vi på pappa en sväng.
Nu har vi kollat på solsidan, och imorgon blir det kortdag. Först jobb sen ska vi till banken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0